Slide background

Ruilen?

Voldoet het product niet aan de verwachtingen? Geen probleem, je hebt een afkoelingsperiode van 14 dagen. Ruilen is mogelijk zonder opgaaf van redenen* waarom het product wordt geretourneerd. Deze periode gaat in op de dag van ontvangst van het product. Na het doen van de retourmelding en goedkeuring hiervan, heb je nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van producten zijn de verzendkosten voor je eigen rekening. Ook beschadiging of kwijtraken door de pakketdienst is voor je eigen verantwoordelijkheid. Na goede ontvangst zullen wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen terugbetalen.

Ruilen is niet mogelijk indien:

- De originele verpakking ontbreekt
- De originele verpakking is beschadigd
- Het product beschadigd is
- Het product incompleet wordt opgestuurd

retour 1 Retour 2 retour 003

Om deze reden zijn wij gestopt met het op voorhand toesturen/omruilen van producten.
*Twijfel je of het product nog kan worden geretourneerd? Neem dan vooraf contact op.

Ruilen met een klantenaccount:

1. Log in op de webshop
2. Ga naar mijn account
3. Ga naar Bestelhistorie en details
4. Klik op details van de betreffende bestelling
5. Selecteer de producten die je wilt ruilen
6. Bevestig de retouraanvraag

bestelgeschiedenis    retouraanvraag





Je aanvraag wordt nu beoordeeld en je ontvangt zo spoedig mogelijk bericht.
Na goedkeuring:

7. Ga naar "mijn account > Goederen retour
8. Klik op de plus voor de details
9. Klik op de knop om de retourbon op slaan en af te drukken. Vervolgens kun je de producten terugsturen, samen met de retourbon. (geef hierop aan of je het bedrag terug wilt ontvangen incl. IBAN nummer of een waardebon wenst.)
Na goede ontvangst zal het volledige aankoopbedrag (inclusief aan Azaqua betaalde verzendkosten) worden terugbetaald of omgezet in een waardebon.

Ruilen zonder account?

Dat is uiteraard ook mogelijk. Neem hiervoor altijd vooraf contact op. Voeg altijd een kopie van de pakbon bij en instructies. Dan weten wij direct bij het openen van het pakket van wie het afkomstig is en wat er mee moet gebeuren. Alle vormen van verwarring willen we graag zo veel mogelijk voorkomen, zodat we het snel en zorgvuldig af kunnen ronden.

Draag a.u.b. zorg voor het retourzenden

Wanneer je een product terugstuurt omdat het niet past of niet aan de verwachtingen voldoet, is het de bedoeling dat dit product alsnog aan een andere klant verkocht kan worden. Beschadigde producten of producten waarvan de verpakking beschadigd is, kunnen we niet meer als nieuw verkopen. Je hebt een nieuw product ontvangen dat we graag als nieuw product retour ontvangen.
Uitgangspunt: Producten die je ruilt, worden producten van een ander. We willen je vragen hier op verantwoordelijke, zorgvuldige wijze mee om te gaan. Ook bij garantiezaken.

 

Extra informatie:
- De kosten voor het retourzenden zijn voor je eigen rekening.
- Een goede aankomst (breken, schade, kwijt raken van het pakket etc.) zijn voor eigen verantwoordelijkheid.

Zie ook onze algemene voorwaarden

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.